ELISA TOMELLINI

_

ELISA TOMELLINI, pijanistica i alpinistica – ugledni britanski list “The Guardian” opisao je talijansku pijanisticu Elisu Tomellini, rodom iz Genove, kao jedan od najsvjetlijih talenata iznimne generacije mladih pijanista. Pobijedila je ili je bila nagrađena na brojnim međunarodnim natjecanjima, uključujući ‘Viotti Valsesia’, ‘Concorso di Cantù’ i ‘Concorso Città di Pavia’. Magazin “Piano Time” definirao je Elisu Tomellini kao obećavajuću nadu talijanskog pijanizma. Nakon slobodnoga studijskog razdoblja tijekom kojega je nekoliko godina živjela u Alpama gdje je razvila strast prema trekkingu i planinarenju, da bi naknadno nastavila s istraživanjem i osvajanjem planina u najudaljenijim dijelovima svijeta, Elisa se vratila koncertiranju debijem u Kennedy Centru u Washingtonu te u dvorani Gewandhaus u Leipzigu. U srpnju 2017. nakon dugih priprema realizirala je pothvat “Koncert na najvišoj kvoti na svijetu” na vrhu Monte Rosa na 4460 metara nadmorske visine. Prihodi od distrubucije dokumentarnog filma o pothvatu, biti će namijenjeni u humanitarne svrhe.

ELISA TOMELLINI, pijanistica i alpinistica

Ugledni britanski list The Guardianopisao je Elisu Tomellini kao jedan od najsvjetlijih talenata iznimne generacije mladih pijanista.

Elisa, rodom iz Genove, počela je s učenjem klavira u dobi od pet godina pod vodstvom Lidie Arcuri Baldecchi. Nastavila je studij klavira  uz Ilonku Deckers-Kuszler u Milanu i Lauru Palmieri u Veroni; sa šesnaest godina primljena je na prestižnu akademiju “Incontri col Maestro” u Imoli, gdje su je poučavali Alexander Lonquich, Riccardo Risaliti, Franco Scala, Joaquín Achúcarro i Piero Rattalino. Pohađala je i brojne majstorske tečajeve prestižnih majstora kao što su Maurizio Pollini, Svjatoslav Richter, Lazar Berman.

Diplomirala je s odličnim ocjenama i pohvalama na Konzervatoriju Giuseppe Verdi u Milanu 1997. godine nakon čega nastavlja studij kod Vincenza Balzanija, s kojim proširuje svoj repertoar i usavršava instrumentalnu tehniku.

Pobijedila je ili je bila nagrađena na brojnim međunarodnim natjecanjima, uključujući ‘Viotti Valsesia’, ‘Concorso di Cantù’ i ‘Concorso Città di Pavia’, da spomenemo samo nekoliko. Magazin Time definirao je Elisu Tomellini kao obećavajuću nadu talijanskog pijanizma.

Nastupala je na recitalima i uz orkestre u Italiji i inozemstvu na mnogim koncertnim scenama, uključujući i Societa’ dei concerti u Milanu, Teatro Carlo Felice u Genovi, Orkestar filharmonijskog teatra  u Veroni, a gostovala je i na turnejama u Sloveniji, Mađarskoj, Rumunjskoj, Hrvatskoj i Srbiji.

Nekoliko njezinih koncerata emitirano je na RAI Radio 3.

Nakon slobodnoga studijskog razdoblja tijekom kojega je nekoliko godina živjela u Alpama gdje je razvila strast prema trekkingu i planinarenju, da bi naknadno nastavila  s istraživanjem i osvajanjem planina u najudaljenijim dijelovima svijeta, Elisa se vratila koncertiranju  debijem u Kennedy Centru u Washingtonu te u dvorani Gewandhaus u Leipzigu.

Snimala je za etiketu Vermeer, a njezin najnoviji nosač zvuka za etiketu Piano Classics u potpunosti je posvećen neobjavljenim djelima Sergeja Rahmanjinova, uključujući novopronađenu Suitu u d-molu i druge rane radove.

Aktivna i u komornoj glazbi, Elisa je surađivala s Andreom Bacchettijem, Olafom Jhon Laneri, Giuliom Plotina, Cristianom Rossi, Lucom Franzetti, Bin Huangom i Massimom Quarta. Nastupila je i u programu s dva klavira između klasike i jazza s Andreom Pozzom.

Elisa Tomellini posvećuje se  širokome repertoaru u rasponu od romantičarskog i ruskog – kojemu često posvećuje čitave recitale – do novih žanrova, primjerice Tango Nuevo,  djela Astora Piazzolle koja izvodi u vlastitim aranžmanima.

Novi projekti obhvaćaju  suradnju u Triju sa Gillesom Apapom i Lucom Franzettijem, te snimanje Lisztovih Transcendentalnih koncertantnih etida na temu Paganinija – prva verzija 1838,  u Luganu/Švicarska Radio RSI za etiketu Dynamic. Radi se o prvoj  svjetskoj izvedbi tih djela od strane jedne žene.

Kako bi zaključila krug svoja dva života, onoga pijanističkog  i života u kojemu je privremeno napustila glazbu kako bi otkrila svjetske ljepote, nakon uspona na vrh Monte Rosa u Alpama visok 4460 metara, 8. srpnja 2017. izvela je  “Koncert na najvišoj kvoti na svijetu” na vrhu Monte Rosa na 4460 metara nadmorske visine. 

Radi se o koncertu koji predstavlja mnogo više od osobnog rekorda. Elisa namjerava donirati filmska prikazivačka prava Asocijaciji Sanonani, organizaciji  koja vodi dječji dom i školu u Nepalu, Kathmandu.

Elisa Tomellini virtuozna je pijanistica koju svakako treba poslušati.

ELISA TOMELLINI – recenzija

_

… “Njezin je Rahmanjinov promišljen, meditativan, rafiniran u tehničkim rješenjima, prekrasno superioran u tehnički zahtjevnim pasažima, sposoban za prozračna fraziranja, duboko ženstven u izvedbi, sveden na šarmantne minijature …”

“Nemoguće je ne ostati očaran pred Elisinom izvedbom,  suosjećajnom do ganuća, djela Astora Piazzolle. Izmjenjivanje neumoljivih ritmičkih skandiranja u oazi iberijske melankolije pojačano je preradama same pijanistice, kojima nikad ne pada u iskušenje da duh ove glazbe  izda nekakvim digitalnim egzibicijama ili neumjesnom sladunjavošću.”

…. “Zaista je treba poslušati!”

                                                                                             “Musica”, travanj 2016.

“Elisa Tomellini  bez svake sumnje, pokazuje da dobro zna što uistinu znači svirati “piano”: ostavlja note jasnima i nježnima, savršeno razumljivim te istodobno neuhvatljivim. …Njezino fraziranje zna biti hrapavo poput života proživljenog u divljem krajoliku, ne samo onog kojemu smo se divili ili ga naslikali … U svijetu mašte ove umjetnice slušatelj može pronaći puno suglasje  uz plastičnost zvukova koji kao da prožimaju njezine nastupe kroz svježe i neopipljive atmosfere, sigurna sidra, ravnotežu različitih tekstura i volumena, mirnih staza i strmih prolaze.”                                                                

                                                                                                   – Roberta Pedrotti 

ELISA TOMELLINI – repertoar

_

Program 1 Liszt

  • Liszt: 3 Concert Etudes S144: Il Lamento, La Leggierezza, Il Sospiro; 

  • 2 Concert Etudes S145: Waldesrauschen, Gnomenreigen; 

  • 6 Paganini Etudes S 140 1st version 1838

Program za klavirski trio

  • George Gershwin    Tre Preludi, per violino e pianoforte (trascrizione di Jascha Heifetz)

  • Zoltán Kodály    Duo per violino e violoncello, op. 7

  • Astor Piazzolla    Escualo, per violino e pianoforte

  • Leoš Janáček    Sonata per violino e pianoforte (1922) 

  • Felix Mendelssohn-Bartholdy    Trio in re minore, op. 49

Program 2 La leggerezza

  •  Scarlatti Sonata K 54, Scarlatti Sonata K 141,

  • Chopin Berceuse Op. 57, 

  • Chopin Improvviso Fantasia Op. 66,

  • F. Liszt Etudes de concert S. 144  “la leggerezza”,

  •  F. Liszt Études d’exécution transcendante d’après Paganini S 140 1st version1838 n°6 Tema e variazioni 

  •  S.Rachmaninoff Elegia Op. 3 N. 1

  •  S. Rachmaninoff  Moments Musicaux Op. 16 N. 4 Presto

  • G. Gershwin 3 Preludi

  •  A. Piazzolla 3 Preludi: Leijia’s Game/Flora’s Game/Sunny’s Game

  • A. Piazzolla: Adiós Nonino/Oblivión /Libertango

Programi s orkestrom

  • Chopin : Piano Concert n°2 op 21

  • Rachmaninov:  Piano Concert n° 2 op 18

Program 3 The snow is dancing

  • Mozart Sonata k330

  • Liszt 2concert etudes S145:Waldesrauschen, Gnomenreigen 

  • Liszt Trascendental etudes from Paganini:  n° 1, 3 ,  5,  6 :(i tremolii,  la campanella,   la chasse, tema e variazioni) 

  • Debussy Children’ s Corner:Doctor Gradus ad Parnassum,Jimbo’s lullaby,Serenade for the Doll,The snow is dancing,The little shepherd ,Golliwogg’s cake-walk .   

  • Gershwin 3 preludi 

Program za trio s orkestrom

  •  Beethoven triple  concerto op 56