KVARTET MASCARA

_

Vihor strasti i mir oceana koji počivaju negdje između Iberijskog poluotoka, Južne Amerike i njihove bogate narodne predaje glazbene su muze koje povezuju Polonu, Timija, Vojka i Mitju. Mascara poput slikara istražuje platno unutar, uz rub i izvan prostora klasične glazbe…nanoseći boju preko linije četkom napetih struna i toplinom glasa – oprezno i s mnogo poštovanja. Nedavno objavljen nosač zvuka “Mascara”, odličan odaziv publike i prijem kritike, te impresivan broj od gotovo 40 koncerata održanih od početka 2012. godine čini ih poželjnim glazbenim gostima. Već na samom početku njihovih koncerata – u koncertnim dvoranama, sakralnim prostorima, u klubovima ili na otvorenom – stvara se neka tajna veza između slušatelja, savršenog sklada tri fantastične gitare i strastvenog Poloninog glasa prepunog emocija.

Vihor strasti i mir oceana koji počivaju  negdje između Iberijskog poluotoka,  Južne Amerike  i njihove bogate narodne predaje glazbene su muze koje povezuju Polonu, Timija, Vojka i Mitju. Mascara poput slikara istražuje platno unutar, uz rub  i izvan prostora klasične glazbe…nanoseći boju preko linije četkom napetih struna i toplinom glasa –  oprezno i  s mnogo poštovanja.

Polona Udovič (glas), Timi Krajnc (gitara), Vojko Vešligaj (gitara) i Mitja Režman(bas gitara) akademski su glazbenici i priznati izvođači kako na domaćem, tako i na širem umjetničkom prostoru.  Suradnja u ansamblu odraz je njihovih vrijednih glazbenih iskustava i dubokog razumijevanja glazbe, isprepletenosti njihovih umjetničkih puteva  i predanog  rada s brojnim pojedincima, komornim sastavima, orkestrima, ansamblima, u koncertnim dvoranama i na festivalima širom svijeta… Njihova glazba punokrvno, neposredno i sažeto prelijeva  čežnju zarobljenu između ulica Montevidea, Buenos Airesa i Lisabona …. između bordela i  milonge…. radosti i tuge  trgovaca, mornara i  afričkih doseljenika ….To je glazba koja svira noću kada su sve maske dozvoljene (mascara – na španjolskome –maska-), glazba koja dolazi s mjesečinom i umire sa svitanjem….

Glazbenike povezuje raskrižje  povijesti na kojemu se  svake večeri susreću oni koji jesu, te oni kojih više nema. Negdje na nekom uglu naići ćete na Caffé  Mascara…. Priđete li, čut ćete glazbu Marize, Dina Saluzzija, Toma Waitsa, Astora Piazzolle, Amalie Rodrigues  te mnogih drugih…. onih koji su pobjegli salonskom  parketu i klišejima…

 

POLONA UDOVIČ – vokal

Diplomirala je na Akademiji za glazbu u klasi V. Meljnikova s najvišom ocjenom. Nakon godine dana rada u Simfonijskom orkestru RTV Slovenija specijalizirala se za rad s početnicima u Glazbenoj školi. Kao solistica i članica različitih komornih sastava imala je niz važnih nastupa u Sloveniji i u inozemstvu. Kao solistica je nastupila s Orkestrom SNG Opere i baleta Ljubljana.

Posljednjih deset godina se posvetila pjevanju argentinskog tanga. Surađuje sa sastavima poput: Cana flamenca, Funtango, Distango, Quatro por tango i Astorpia. Djelovala je i u grupi Moonlight Echo. Surađivala je sa Simboličnim orkestrom i nastupila je kao članica Terrafolk produkcije. S grupom Terrafolk surađivala  je na projektu Full Circle na gostovanju u Francuskoj i Engleskoj. Nastupila je na Jazz festivalu Cerkno, na festivalu Okarina na Bledu, u okviru festivala Trnfest u Ljubljani, na festivalu Lent u Mariboru, u okviru Mediteran festivala u sklopu Ljeta u Izoli i na tango festivalu u Idriji sa grupom Funtango, što je dokumentirala RTV Slovenija. U veljači 2012. nastupila je kao solistica s orkestrom gitara Ljudmila Rusa.

Zaposlena je u Glazbenoj školi Grosuplje gdje predaje violinu i vodi gudački školski orkestar. Radi i kao studijska pjevačica i violinistica. 

TIMI KRAJNC – gitara

Jedan je od prepoznatljivijih slovenskih gitarista mlađe generacije. Odlikuje ga svestranost i sudjelovanje u različitim glazbenim sastavima. Glazbeno obrazovanje započeo je u Radljama ob Dravi kod prof. Ive Vrhovnika i Mateja Švaba te pored klasične gitare počeo svirati folk i jazz gitaru. Školovanje je nastavio na Konzervatoriju u Mariboru kod prof. Vojka Vešligaja gdje je za vrijeme školovanja izveo mnogo solističkih i komernih koncerata te osvojio brojne nagrade na međunarodnim i državnim natjecanjima. Trenutno pohađa četvrtu godinu Akademije za glasbo u Ljubljani kod prof. Tomaža Rajteriča. Timi svira u Big Bandu – Radlje te u Big Bandu Akademije za glasbo u Ljubljani. Član je kvinteta Piazzolleky te kvarteta Mascara i svira u raznim slovenskim grupama.Timi pored glazbe istražuje i zvuk, a u suradnji sa svojim ocem Mirom, osmislio je vrhunsko ozvučenje za Kvartet Mascara.

 

VOJKO VEŠLIGAJ  – gitara

Diplomirao je s odličnim uspjehom na Akademiji za glazbu u Ljubljani kod prof. Tomaža Rajteriča, kod kojeg je 2003 godine zaključio i poslijediplomski studij.

Još za vrijeme školovanja držao je mnogo samostalnih recitala i koncerata u različitim komornim sastavima na važnim gitarskim festivalima diljem Europe. Kao solist nastupao je s Gudačkim orkestrom Akademije za glazbu u Ljubljani, Komornim orkestrom Amadeus, Gudačkim orkestrom Konzervatorija u Mariboru, Simfonijskim orkestrom Sveučilišta Juraj Dobrila u Puli  te sudjelovao u izvedbi opere Astora Piazzolle Maria de Buenos Aires s glazbenicima tria  „Triangulo“ (Marco Granados – flauta, Gustavo Tavares – violončelo, Pablo Zinger – klavir).

Aktivno svira u duetu „La Guitaromanie duo“ sa Damjanom Stanišićem, u ansamblu „Mascara“ te u triu „Fuoco“. Dobitnik je brojnih nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima u Italiji, Srbiji i Crnoj Gori te u Sloveniji. Godine 2003. primio je Prešernovu nagradu Akademije za glazbu u Ljubljani za posebna dostignuća. Tri godine je radio kao asistent na Akademiji za glazbu u Ljubljani, a trenutno radi kao profesor gitare na Konzervatoriju za glazbu i balet u Mariboru.

MITJA REŽMAN – bas gitara

Diplomirao je na Akademiji za glazbu u klasi prof. Tomaža Rajteriča. Surađivao je s orkestrom mariborske Opere, s komornim orkestrom Akademije za glazbu pri izvođenju djela mladih slovenskih skladatelja i s drugim komornim sastavima. Predstavio se nizom koncerata u Sloveniji i u inozemstvu. Sudjelovao je na raznim festivalima gitare i komorne glazbe (Koncertni podij mladih Sežana, Glazbeni September Maribor, Jesenske Serenade, Dani gitare Zagreb, ljetni kamp „Uzmah“ na Hvaru, Glazbeni juli na obali Koper, Bina muzičke omladine, Musica Danubiana Ljubljana, Madlenianum Beograd, Castoria Grčka…), većinom kao član gitarskog kvarteta Amarcord, s kojim je također dobitnik posebne nagrade na prvom natjecanju Vladimir Lovec – Ivan Šček u Kopru 2001., druge nagrade na takmičenju Simone Salaso u Viareggiu 2002. i dobitnik Prešernove nagrade Akademije za glazbu u Ljubljani. Proučavao je romsku glazbu te surađivao i snimao s različitim grupama (Romano Rai, Ira Roma…).

Napisao je i aranžirao niz kompozicija za gitarski kvartet i solo gitaru. Organizator je seminara klasične gitare koji se tradicionalno održava svake godine u Muzičkoj školi u Krškom. Predaje gitaru u Glazbenim školama Krško i Trebnje.

KVARTET MASCARA – recenzija

_

Snimke za koje se umire

“Zamislite argentinski tango, portugalski fado i latinsku milongu, sve upakirano u umjetničke glazbene ekstrapolacije – iz Slovenije. Zamislite visoku, očaravajuću nazočnost Polone Udovič koja uspijeva prenijeti melankoličan duh poznate pjevačice fada Amalije Rodrigues koja pjeva “Barco Negro”. Zatim zamislite svu tu bol srca, smrt i mračnu dušu uhvaćenu u izvrsnoj  potpuno analognoj snimci bez rezova ili uređivanja. Kvartet Mascara pokrenuo je traku i “izlio” sve na nju. Zvuk i izvedbe su svježi i topli, potopljeni u kasno noćnoj contradanzi. Ovaj album zadovoljava kako na glazbenoj tako i na zvučnoj razini.”

https://www.stereophile.com/content/records-die-2018-page-7#Eyp9vUWJa0rc2szw.99

Potpuna zvučna milina i osjećaj beskraja

Izuzetnim vokalom, moćnim izraznim nabojem i širokim rasponom prodornih interpretacija Polona Udovič približila nam je svijet ikona poput Amálie Rodrigues, Dulce Pontes ili Marize te je uz trojicu odličnih gitarista publici otkrila tu potpunu zvučnu milinu i osjećaj beskraja, koje doživljavamo prilikom slušanja tankoćutnih, sjetnih, sanjarskih, nostalgičnih pjesama ansambla Madredeus.

Spretno, vrhunsko, vatreno, temperamentno, udarno, drsko, strasno, ali i toplo, nježno i emotivno pred nama su zaživjele zvučne slike udaljenih krajeva, glazbene pripovijesti, koje su u izvedbama ansambla Mascara dobile posve nov, svjež interpretativni naboj.

Za skladbe, koje su u originalu najčešće napisane za gitaru i vokal, specijalno za kvartet Mascara domišljate su aranžmane pripremili Božo Banović Saša Bastalec. Članovi kvarteta, akademski, klasično obrazovani glazbenici, takvim su odabirom skladbi (snimljenih i na njihovom prvom albumu, koji su predstavili na koncertu) tako oblikovali čudesan doprinos univerzalnome katalogu world glazbe.” Tatjana Gregorič, Primorske novice 2013

 

media.primorski.eu                                      03.07.2015.

Ljuljuškanje na strasnim zvucima tanga, fada i milonge

            Blizina struna i vokalne izražajnosti, izvođača i publike, srca i glazbe, koja govori o ljubavi i životu s južnjačkom neposrednošću, obilježila je u petak drugi koncert Festivala gitare Kras u intimnom prostoru pred kavanom Gruden u Devi Nabrežinama. S tim ugodnim osjećajem publika se ljuljuškala na dvosatnoj glazbenoj plovidbi između Amerike i Europe, kojom ju je svom toplinom latinske literature vodio slovenski Kvartet Mascara. Tri gitare i jedan glas zvukovni su sastojci skupine koja se odlučila za specifično repertoarno usmjerenje – istraživanje strasti  tanga, fada, milonge.

            Koncert je započet  Piazzollinom Maria de Buenos Aires, a zaključen Mariom iz Lisabona, kao da se zaključio krug u kojemu su slušatelji provedeni kroz priče o nizu temperamentnih žena, njihovih radosti, tegoba, strasti. Na rasporedu su bile skladbe vezane uz znamenite interprete: Amalia Rodriguez, Dulce Pontes, Teresa Salgueiro, Mariza. Izvodila ih je sa značajnom emotivnom napetošću Polona Udovič, koja publici riječi donosi na način da ih pjeva, grli, nijansira zemaljskom osjećajnošću, ljubavlju i – unatoč snažnoj obojenosti – bez forsiranja. S njezinim glasom tijesno se, u melankoliji, strasti i razigranoj svjetlosti, ekspresivno ispreplitao pjev tri gitare (gitaristi sastava suVojko Vešligaj, Mitja Režman i Timi Krajnc). Kvartet je od prvih skladbi ostvario pravu atmosferu kojoj su se slušatelji prepustili uživajući u skladbama Piazzolle, Almarana, Cana, Madredeusa. Okvir i scenografija bili su vrlo primjereni  za opušten doživljaj topline te lijepe glazbene večeri: neformalno, uz piće, u nabrežinskoj kavani, koja se za jednu večer pretvorila u Café Mascara, negdje u Buenos Airesu ili u Lisabonu…(ROP)

KVARTET MASCARA – program

_

1. program

P. Massei –  El Cusa

A. Marceneiro – Estranha forma de vida     

A. Piazzolla – Balada Para un Loco

Mariza – Rosa Branca

A. Ginastera – Cancion al Arbol del Olvido

Madredeus – Alfama

Z. Preisner – Les Marionettes

P.de Carvalho – Meu Fado

Tradicional – A Casinha Pequenina

F. de Brito Ferrer – Canção do mar

A. Piazzolla – Yo Soy Maria

Pauza

J . Cardoso – Milonga

J.M. Cano – Hijo de la Luna

C. E. Almaran – Historia de un Amor

N. Ferrer – Un Año de Amor

A. Piazzolla – Che Tango Che

“folk” song / a Portuguese – Lagrima

D. Pontes – Porto

A. Piazzolla – Oblivion

H. Arlen – Over the Rainbow

Caco Velho – Barco Negro

A. Oulman – Maria Lisboa

2. program

A. Piazzolla – Oblivion

C. E. Almaran – Historia de un Amor

Mariza – Recusa

Vaya con dios: Nah neh nah

A. Ramirez – Alfonsina y el mar

A. Piazzolla – Tanti anni prima

Madredeus – Alfama

Caco Velho – Barco Negro

A. Oulman – Maria Lisboa

 

Pauza

Tradicional – A Casinha Pequenina

Sting – Fragile

A. Lara – Piensa en mi

A. Ourkouzounov – Macedonian song

A. Piazzolla –  Jacinto chiclana

H. Arlen – Over the Rainbow

D. Pontes – Porto

A. Piazzolla – Balada Para un Loco

Mariza – Rosa Branca

A. Piazzolla – Yo Soy Maria

3. program

Sting – Fragile

Tradicional – A Casinha Pequenina

A. Piazzolla – Balada Para un Loco

Mariza – Rosa Branca

Mariza – Recusa

Vaya con dios: –  Nah neh nah

“folk” song / a Portuguese – Lagrima

A. Piazzolla – Oblivion

C. E. Almaran – Historia de un Amor

A. Ramirez – Alfonsina y el mar

Madredeus – Alfama

Caco Velho – Barco Negro

A. Oulman – Maria Lisboa

 

Nove skladbe na programu:

 

Mariza – Oica la o Senhor Vinho

Mariza – O Gente da Minha Terra

Astor Piazzolla – Libertango

Jure Robežnik – Lastovka

Jure Robežnik – Orion

Vlado Kreslin – S tabo je izi

Bijelo dugme – Tajna veza